HUSKIES.CZ, Jana Henychová, Horní Maxov 176, Lučany nad Nisou, 468 71, CZ, tel.: +420 724 045 565, e-mail: huskies.cz@seznam.cz

 

Psí doprava


Čas letí a vyvíjí se i vozový park. Kdepak už jsou ty časy kdy jsem po jizerkách drandila s mojí Škodou 120? Tento první psí vůz vstoupil do historie. Se škodovkou jsem jezdila s mými 8mi psíky. Heduš na místě spolujezdce. Prostě lídr, který mi pořád chce kecat do řízení. Pod jejími nohami Jovka, která objevila tuto pozici a toto místo prostě miluje. Na zadní sedačce pak zbytek psů, kteří se přetlačují o to, kdo bude sedět u okénka…tuto problematiku vyřešila Tessy po svém a našla si místo na zadním okénku.
Auto jsme využívali hlavně k návštěvě mé rodiny a tréninkům. Původně jsem pejsům utírala tlapičky, když nastupovali do vozu. Po té, co se myslím Korča celá otřásla a ohodila celé auto bahnem, tak jsem lehce ze svých zásad slevila….po té co má Škoda 120 zůstala několik dní stát zavřená na sluníčku, pokryla sedačky zelená plíseň…

ROK 2000

 

Toto auto sloužilo na přepravu psů a také na moji přepravu do zaměstnání. Během těchto let se ze mne stal odborník na vařící se škodovku, na zamrzlou škodovku, na dynamické průjezdy komplikovaným terénem. Já totiž toto auto už tehdy povýšila na off road…
Je pravda, že i moji kolegové v práci si mé auto oblíbili, protože jsem každého někam vezla, ale většinou jenom jednou….

Stopařka
U silnice stála maminka s malým děckem a stopovala na autobusové zastávce. Asi jí ujel autobus. Neváhám a zastavuji. Maminka mi vesele naskakuje do vozu a domlouváme se kam chce odvést……kupodivu si po poměrně krátké době vzpomněla, že si musí něco velmi důležitého zařídit hned v dalším městečku….

Naše horizonty se začaly rozšiřovat a tak bylo i na čase zlegalizovat naši přepravu a přišel na řadu můj první vlek na psy. Byl to tzv. kempík, kterého jsem znárodnila mým prarodičům. Má představa byla jasná, rozebiratelné boudy, uchycené na vlek. Kovovou konstrukci mi vyrobil Tomča a práce s palubkami byla zase moje práce… Takže vlek tu byl, dopředu to šlo, ale problém nastával když se bylo třeba otočit nebo nedejbože zacouval….Ježdění s vozíkem s krátkou ojí je opravdu za trest, ale postupem času se dá i toto zvládnout. Do tohoto mého prvního přepraváku se vešlo 8psíků a vše ostatní do škodovky….

 

V tuto dobu ale už bylo mým velkým přáním vlastnit pick-up. Toto mé velké přání se mi vyplnilo a v kombinaci se zakoupeným zánovním vlekem z Německa. Přišla mi moje mobilní sestava naprosto nepřekonatelná. V té době jsem už byla schopna převést 12 psů.

A opět smečka se rozrůstala a nároky na přepravu také. V té době jsem se stala i na krátko majitelkou karavanu, který se částečně stal i mým přechodným bydlištěm a díky mému nadšení pro karavaning jsem si rozšířila i můj řidičský průkaz na BE, což mi dovolovalo vjet na silnici s vlekem nad 750kg. Bylo třeba nějak legalizovat ten můj věčně přeložený vlek.

Dalším postupovým bodem, a to je už i moje novodobá historie, byl přechod na VW transporter v kombinaci s přepravním vlekem na 24 psů.
Došlo i na další rozšíření řidičského průkazu na C a CE, takže můžu řídit kamion, neomezený hmotností, i s návěsem. Kolik by se do takového kamionu asi vešlo psů?

 

ROK 2010

Osud člověka mushera velmi závisí na jeho vozovém parku. Možnost přepravovat se se psy je vlastně to nejdůležitější pokud chcete jezdit někde po závodech. Vaše auto musí být spolehlivé ve velkých mrazech a v nesnadném terénu. Vaše auto Vám může zachránit i život...

 
2005-2009 Created by Jana Henychová